Anty-cyfrowi - milenialsi wybierają osobiste doradztwo
|
Milenialsi wprowadzają wiele zamieszania w różnych dziedzinach życia społecznego i gospodarczego. Uważa się ich za pewnych siebie, ambitnych, a przede wszystkim zdygitalizowanych. Badania pokazują jednak, że ich podejście do spraw finansowych jest bardziej tradycyjne niż należałoby się tego spodziewać. Generacja Y wyżej stawia bowiem osobiste doradztwo majątkowe i korzysta z niego w tym zakresie chętniej niż z rozwiązań online.
Cyfrowe technologie podbiły obecnie prawie wszystkie dziedziny życia - również branżę finansową. Klasyczne usługi doradcze są uzupełniane przez rozwiązania cyfrowe, takie jak platformy Robo Advisor i różne aplikacje. Czy zawód doradcy finansowego zostanie więc wkrótce zastąpiony przez jego cyfrowe odpowiedniki? Według badań naukowych obawy te są bezpodstawne. Zwłaszcza milenialsi preferują doradztwo osobiste. Chociaż wychowywali się w cyfrowej rzeczywistości i są uważani za miłośników nowych technologii, 58 procent preferuje osobiste doradztwo finansowe. Tylko 16 procent wykazuje zainteresowanie użyciem platform Robo Advisor. Podobny trend zaobserwowano też u przedstawicieli innych generacji. Także większość osób z pokolenia baby boomu (60 procent) oraz generacji X (58 procent) preferuje bezpośredni kontakt osobisty.1
Zalety osobistego doradztwa majątkowego
Młodsza generacja chce zatem, mimo upodobania do mediów cyfrowych, pytania dotyczące finansów zadawać osobistemu doradcy. Jedną z przyczyn takiego podejścia jest niedostatek wiedzy fachowej. Milenialsi czują się bardzo niepewni w kwestiach planowania finansowego i majątkowego, a oferty cyfrowe często jeszcze bardziej komplikują sprawę i rodzą nowe pytania. Trudno się zatem dziwić, że większość z nich wybiera osobiste doradztwo. Doradca finansowy pomaga rozwiać wszelkie wątpliwości, traktując pytania i życzenia w sposób indywidualny i oferując swoją pomoc w praktyce. W modelowym przypadku efektem takiej współpracy jest długoletnie partnerstwo, w którym do głosu dochodzi wiedza, sympatia i zaufanie. W przypadku ofert cyfrowych brakuje, jak dotąd, właśnie tego, ludzkiego czynnika. A to on pełni istotną rolę podczas podejmowania decyzji w zakresie osobistego doradztwa majątkowego.2
Pomiędzy tym, co znane, a innowacją
Mimo digitalizacji, osobiste doradztwo majątkowe długo jeszcze nie straci swej pozycji. Przyszłość branży finansowej w decydującej mierze zależy więc od utworzenia form pośrednich, które pozwolą łączyć rozwój ofert cyfrowych z wysoko cenionymi usługami osobistego doradztwa, ukierunkowanego na potrzeby klienta.3
Jeśli Ty też chciałbyś przekonać się o zaletach osobistego doradztwa finansowego, skontaktuj się z doradcą OVB.